55
Description
תיאור התמונה
Photo information
Comments 26
Views 1024
Uploaded on
2013-03-23 03:53:04
No information.
EXIF
No EXIF
Camera
Canon EOS 7D
Canon EOS 7D
Lens
Canon EF 70-200mm F/2.8L IS USM II
Canon EF 70-200mm F/2.8L IS USM II
2013-03-23 20:52:50
שלום עציון, ראשית תודה על צפייתך בפרים :) אכן חידדת ממבטך את ההתייחסות העניינית ולכן אשמח להשיב מהמבט שלי עם טיפה רקע... Henri Cartier Bresson אחד מהיותר ידועים כחלוצי הז'אנר - ''צילום רחוב'', ביסס את התפיסה של ''הרגע המכריע'', שיסודה מהכותרת של ספרו הראשון בתחום הצילום(1952). בספר זה הגדיר את הצילום כ''הכרה במשך של שבריר שנייה,בעת ובעונה אחת - בחשיבותו של אירוע ובקיומי של ארגון צורני מדוקדק, המפיח עניין באירוע זה. כשהתחלתי להבין במקצת את משמעות הצילום (לראשונה בשנת 1971 בהיותי בן 16) החלטתי לא להיות ''תבנית'' וניסיתי למצוא צדדים נוספים, שיתאימו לראייה שלי... אמנם גישתו של ''Henri'' השפיע עלי, אבל בשלב מסוים בחיפושי אחר אפיונים נוספים , ראיתי יצירות צילום של ''Andre Kertesz'' - שהתרכז ''ברגע החולף'' ובמיצוי המשמעות והיופי בחיי יום-יום של אנשים רגילים. תצלומיו מטעים בפשטותם - במבט ראשון הם נראים כתצלומי ''חטף''. אך בהתבוננות מקרוב מתגלה הרגישות הרבה לפרטים שבפרים ולמבנה הצורני. השוני או הניואנסים הנוספים מוצאים את ביטוין במקרים מסוימים גם באמצעות קיטוע (חיתוך) חלק מהנושא כדי להדגיש אותו. בצילום סטילס יש הרבה מגבלות כמו הדו ממדיות, יצירת והבלטת מוקד עניין אחד(כדי לאפשר קלות יתר בהבנת הסצנה ע''י המתבונן) ולכן החלטתי לפתח ולהוסיף פאנים נוספים מהמבט שלי. במשך שנים צילמתי על בסיס גישתם של המאסטרים, אבל עם הזמן, הוספתי מרכיב נוסף מתוך הראייה האישית שלי : יצירת מוקדי עניין נוספים- שונים הקשורים לנושא הראשי בפיזיות ובוויזואליות שלהם ולאו דווקא לנושא האירוע הראשי. אני מפנה את תשומת הלב של המתבונן ליותר ממוקד עניין אחד באמצעות כותרת וממשיך וויזואלי בפרטים שבפרים. ניתן להתרשם ולמצוא את הפן הנוסף, בחלק מצילומי הרחוב המוצגים באתר כמו: ''חידה וחדווה על גלגלים'', ''אמנציפציה על גלגלים'', דור הולך ודור בא'', ''בכל גיל העיקר התרגיל'', '' Look Grandma'' ובכל הסדרה :''גלגל החיים וחיים על גלגלים". לדעתי יצירת מוקדי עניין נוספים מעבר לנושא, מוסיפים תוכן מההיבט ''ההתרחשותי'' והעניין ובסופו של דבר כשמבינים את הגישה ומתחילים ''לעכל'' אותה, הפרים הופך להיות יותר מעניין! כמובן שישנם מרכיבים נוספים שאני משתדל שיהיו בצילומי הרחוב שלי, אלו ההבעות פנים, שזה סיפור אחר... ;) שבוע טוב וחג שמח!
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 18:28:30
מריוס שבוע טוב. קודם כל בהתייחס לויכוח אם זה צילום רחוב או לא. זה צילום רחוב! הוא עונה לכל הקריטריונים של צילום רחוב כולל המרכיבים העיקריים בצילום רחוב שהם אותנטיות (לא מבויים), ראייה יחודית, אירוניה, ו"חיתוך" של המציאות לכדי תמונה שמביעה את במטו ודעתו של הצלם על המציאות סביבו. יש כאלו שיגידו שיש כאן אפילו רגע מכריע. בנוגע לרמתו האמנותית או המקצועית של הצילום, אני חושש שיש כאן פספוס. הפספוס נובע מ"תפסת מרובה לא תפסת" ואבהיר למה כוונתי. הצילום הוא, לפני הכל, נושא הצילום. אם לצילום אין נושא מעניין הוא לא שווה כלום בעיני. אתה בחרת להציג צילום שאין בו נושא, יש בו שני נושאים שלעניות דעתי אין ביניהם שום קשר. אתה צודק בכך שאמרת שהקומפוזיציה מכוונת את עין המתבונן לשני נושאים עגלת התינוק והישבן של האישה. אבל מה השקר בין שני הנושאים? למה הם צריכים להופיע בתוך אותו הפריים? אם הנושא החשוב הוא עגלת התינוק (כמו שמשתמע מהכותרת), חכה שנייה עד שהגברת עם הישבן תפנה את הבמה ואז צלם. אם הנושא הוא המבטים והישבן, בחר זווית אחרת שתציג את הנושא ללא הפרעות. אני יודע כמה קשה לשלוט בהתרחשות בצילום רחוב אבל זו הגדולה של צלם רחוב טוב. הוא יודע לזהות את הסיטואציה, להתכונן אליה ולתפוס אותה ברגע המכריע בקומפוזיציה מושלמת שמשרתת את הנושא. יותר חשוב מכך, הוא אמור לדעת לברור את ההצלחות ולוותר על התמונות הפחות מוצלחות. מקווה שנקודת המבט שלי תתקבל כביקורת בונה. עציון
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 12:19:15
" מבטים משולבים "......שגם עוררו ויכוח מלמד מבחינתי. כצילום בהחלט יצר אוירת רחוב מיוחדת.
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 09:19:37
משה ידידי, תודה על הארותיך. החיתוך בוצע בכוונה תחילה והבהרתי למה בתגובתי - 7.1:arrow: ישנן טכניקות שונות בנושא החיתוך למטרות שונות, לדוגמה פורטרט כשהחיתוך נעשה בדומה לפרים אצלי לצורך הדגשת העיניים היפות של המצולמת... בפרים המקורי קיימים עדיין הראשים בשלמותם :idea:
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 09:12:05
אריה מכובדי, חס וחלילה שתמות, איך תזכה לראות את הפרסום או את התערוכה הבאה שלי :red: :idea:
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 09:07:56
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 09:00:29
בהתייחס לדיון בין אריה ומריוס: ברור שזה צילום רחוב! הצילום ככזה, ובלי קשר לכותרתו, הוא מצויין, ויש בו סיפור עלילה שלם. חבל על החיתוך העליון הגורע מהצילום...(אני מאמין שהחיתוך לא היה מתוך בחירה...)
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 08:48:20
דרך אגב, הייתי מת לראות פעם אחת קישור לאיזשהו פרסום על תערוכה שלך.
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 08:47:10
מריוס, אתה מבלבל בין טעם ואיכות ביצוע. גם שלדגים ושרקרקים, עם או בלי משהו מת בפה, אינם לטעמי, אך אני מסוגל להעריך צילום טוב שלהם כפי שאני מסוגל להעריך צילום רע של ציפורים. הדברים שלי לא נועדו "להדליק", ואין אני מתייחס אליך ברמה האישית כמתחיל או כוותיק, זה לא מעניין אותי, אני מתייחס רק לפריים. אתה מנסה כול הזמן למשוך את חילופי הדברים כאן לכיוון האישי, לרמוז כאילו יש לי כוונות ואינטרס כלושהו בביקורת הקטלנית שכתבתי. זה גם מסתדר עם הקביעה שלך שאני "לא מבין את כוונת המשורר". שיהיה לך לבריאות, אך הנסיון הזה שלך לא מחובר לשום עובדה או מציאות, לא יותר משהפריים שלך מחובר לצילום רחוב או איכות! וכאן מיציתי. חג שמח.
0
Translate
Reply
Save
חייכת אותי עם הכותרת. יופי של תפיסת רחוב
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 08:32:38
אריה, דבריך יתכן שהיו ''מדליקים'' צלם מתחיל... כאמור לא כל פרים יתאים לטעמך וזה הגיוני. מה שלא הגיוני שאתה מסיבותיך מעביר ביקורת שלילית וקובע אותה כעובדה כללית - ראה התייחסותם של אחרים ! הפרים המסוים הזה שייך לסדרה בשם ''גלגל החיים וחיים על גלגלים'' ( כולה בז'אנר צילום רחוב) שהוצגה בשלוש גלריות שונות, אחת בארץ ושתיים באירופה, וכמו כאן בפורום, התגובות היו טובות (אני מניח שלא כל פרים היה כוכב) והגיוני שלכל אדם יש את הבנתו וטעמו.
0
Translate
Reply
Save
2013-03-23 08:11:05
אריה, זכותך להביע את דעתך.
0
Translate
Reply
Save
Show more comments
Visitors (1024)