לעולם לא תצעד לבד שלמה!!!!!

Translate
356
Photo information
Comments 89
Views 2010
Uploaded on
2009-06-27 12:35:27
Category Journalism
Description
הבדל קטן גדול בין שלמה בנזרי לבין הרשזון,,שניהם הורשעו ונשפטו,,שניהם שרים,,הרשזון תמיד בא וצולם לבד,,שלמה תמיד עם פמליה מאחוריו,,הבדל קטן אבל גדול,,מ...
Photo Location
No information.
EXIF
No EXIF
Comments (89)
12/07/2009
14:27:55
"אל תשים לב למה שכותבים עליך. רק תמדוד את זה באינצ'ים." אנדי וורהול קטונתי מלשפוט את התמונה (אם יש דבר כזה בכלל "לשפוט תמונה";) אבל יש לי הרגשה שאנדי וורהול על פי כמות התגובות היה אוהב את התמונה :) אני חייב להודות שאיפשהו גם אני כמו רבים וטובים לפני התייאשתי מקריאת כל ההודעות מה לעשות שתוחלת חיים היא באיזור ה 80 שנה ככה שלקרוא את כל התגובות יקח לפחות 60 שנה :) אני יכול לספר איך התמונה השפיעה עליי במבט ראשון על התמונה "פרנויית הקליקה" השתלטה עלי ובאמת הרגשתי שזאת תמונה מוערכת הרבה מעבר למידה בעיקר מחוסר עיניין בסיטואציה שנראית בנאלית עד מאוד קריאת הטקסט המדהים הזה שנכתב על ידי מאיר תאור התמונה שנכתב והוא נוטף ניסיון רב שנים של צלם עיתונות שזור בטקסט מרגש ואמיתי עם לקח חשוב ונכון בצידו ולבסוף מבט נוסף על התמונה וראייה אחרת לגמרי על התמונה שפתאום ריגשה אותי עוד תמונה נוספת שגרמה לי את אותו האפקט של להסתכל על תמונה לחשוב שהיא תמונה גרועה ומשעממת ואחרי הסבר על התמונה לקבל צמרמורת בכל הגוף תחרות "עדות מקומית" 2007- פרס תמונת השנה נתן דביר (התמונה העליונה) 209.85.135.132=cache:TssIIVU0j0AJ:www.israelidesign.org.il/newsDetails.asp%3FPageID%3D2%26tt%3D5%26NewID%3D949+%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%AA+%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%94+%D7%A0%D7%AA%D7%9F+%D7%93%D7%91%D7%99%D7%A8&cd=6&hl=iw&ct=clnk&gl=il לסיום מאיר אהבתי מאד !!!
Save
10/07/2009
01:33:54
לא הייתי כאן, אני שמח שזה זרם בתמונות הטובות ביותר של החודש, אחרת זה היה נעלם מעיני, אחת מהתמונות הטובות ביותר שלך, נהדר ר' מאיר
Save
09/07/2009
01:44:41
[q]לידור ליבוביץ: [q]שלומי ניסים Shlomi Nissim: סילחה מכולם..תפסיקו להיות כאלו צדיקים..כולם כאן יוצאים להגנתו של אזולאי..כאילו ומי ישמע איזה צילום ראיתם כאן... מבין לגמרי את יוסי שאומר שאם הייתי רואה צילום כזה בעיתון הייתי מדפדף בלי לחשוב בפעמיים....איזו יצירה ואיזה בטיח האנשים מאחור יכולים גם להיות ישראלים גאים שנהנים להידחף לפריים שעלול להגיע לעיתון...אז נכון שאחרי ההסבר של אזולאי אפשר להבין את מה שרואים..פתאום האנשים מאחור מקבלים משמעות..פתאום הם לא נדחפים..והמבט של בנזרי נראה אכן שבור ומובס..אבל דחילקו ורחימו..אל תהפכו את הצילום הזה למשהו שהוא לא..זה לא יתלה על שום קיר ולא יזכר בשום מוח..עוד צילום עיתונות...אני אפיו מדמיין אותו ככה על הנייר הזול בשחור לבן...אחד כמו אלף אזולאי גם טרח לתבל את הצילום עם הסיפור של הישרזון יוסי ..הבנתי את תגובתך הלגיטימית לגמרי... מי היה מאמין אזולאי?!...רכשת לעצמך קליקה.. ;) הצילום ניחה..אבל הכי מגעיללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל....זאת הצביעות שלכם אנשים...כולם פתאום רוצים להיות עמוקים חכמים אקטואליים ונכונים...עזבו אותם באמאמאאשלכם מה יש כאן בצילום שכל כך אהבתם?..האם הייתם מזהים שהאנשים האלו אכן תומכיו מבלי שסיפר..אוליי הם בכלל לא תומכיו..אוליי סתם הלביש סיפור..אוליי התמונה בכלל מלפני שנה.....האם ההבעה שלו כל כך עצובה?..או חזקה?..האם התאורה כלכך מצאה חן בעינכם...מה יש כאן למען ה...[/q] מילה במילה מחזק![/q] את הצילום הזה,כמו עוד צילומים של מר אזולאי,אי אפשר יהיה לנתק למקום סטרילי ומשם לבדוק אותם. הסיפור שנכתב במילים שלו,הצילום שצולם במצלמה שלו,האיש עצמו,כל מה שהוא, לטוב ולרע.אי אפשר לנתק אותם יותר, מעכשיו הם קשורים יחד. לא תוכל לנתק את החמניות של ואן גוך מהאיש עצמו,ואם תנתק אותם,הם כבר לא יהיו אותן חמניות יותר. אומן מרתק אותך לא רק בזכות יצירותיו,אלא גם בגלל אישיותו. לסמי קרן,יש כישרון דומה לספר סיפור מתוקים,חמודים,בשפה מצחיקה ילדותית מעט,מנקודת מבט מאוד אישית על הדרך בה הוא צילם את הצילום,ועל השתלשלות האירועים עד לרגע הצילום עצמו,לא הייתי מנסה להפריד את הסיפור מהצילום בניתוח כירוגי.צריך לזכור שאותו אדם כתב אותם,וקישר אותם לצילום שהוא עצמו צילם,,מעכשיו הם הולכים ביחד לכול מקום,וככה הם יצרבו בזיכרון.לכן הצילומים של מאיר גדולים מסך כול חלקיהם.
Save
04/07/2009
18:42:50
המילים "החמות" לצידו של הצילום הם לדעתו של המביט, האיש מקומו היכן שהחליט בית המשפט.....ועל כך כנראה אין חולקים !!! כצילום, אני מחמיא למאיר.
Save
04/07/2009
14:55:49
מעולה.
Save
02/07/2009
00:53:06
אתייחס רק לצילום. הנושא הראשי הופך למשני כאן,בניזרי הוא הנושא המשני, החבר'ה מאחור הם הנושא הראשי,וזה היופי בפריים הזה,... גם אם מר אזולאי לא ממש תיכנן את זה,הוא התמקד בבניזרי וקהל מעריציו היה אמור להיות הרקע...אך היוצרות התהפכו, ומה שמושך את העין, מסקרן,מעורר מחשבה,הם דווקא אותם מבטים ששולחים הבחורים מאחור...זה כול הקסם מבחינתי בפריים הזה,והמבטים שלהם מדברים,..הם עומדים צמוד צמוד למר בניזרי, כאילו מגוננים עליו ושומרים עליו,ולצלם הם שולחים מבטים קצת כועסים,מרוחקים ריגשית,וכאילו יש להם מה להגיד ..אך זה לא הזמן..זה רק אמצע המאבק..לא סופו. טכנית, לצילום בבית משפט,עם תאורה פלורוסנטית,צלמים שדוחפים,שוטרים,ומסדרונות משעממים,ונושא שזז,ונע,בחוסר שקט,הצילום הוא טוב והתוצאה מצויינת.. סה"כ צילום עיתונאי טוב,אך מה שרצה מאיר לעורר כשבחר להעלות את הצילום, הוא דווקא את הסיפור האנושי חברתי שמתחבא כאן בכול ההמולה הזו של צדק ומשפט,פולטיקה וכסף,ואף אחד לא הקדיש לו מעט מחשבה,או חשיפה.זה כוחו של צילום אחד.ובזה כוחו של הפריים הזה.
Save
01/07/2009
22:01:02
מאיר היקר, לרגע לא חשבתי שאתה טוען שהצילום הוא הישג עיתונאי יוצא דופן! דברי בעיניין זה כוונו אל כמה מהמגיבים לתמונה. כמו תמיד, הסיפור שאתה מוסיף לתמונה שופך אור על פינות נוספות, שמעבר לתמונה עצמה.
Save
01/07/2009
19:02:04
[q]דובי הדר: למרות שהכל כבר נאמר על התמונה הזאת, אני מרשה לעצמי להוסיף כמה מילים. הכל בנסיון להיות אוביקטיבי ככל האפשר: א. טכנית - יש לפחות שני כשלים: 1. האף של בניזרי יוצר צל קטן על הפנים. נראה כאילו מהבזק של צלם נוסף שעמד משמאל למאיר)2. השערות הלבנות של בניזרי בצד שמאל יוצרות קטע "שרוף". (גם זה יכול להיות תוצאה של ההבזקה של הצלם מצד שמאל). האם כשלים אלה ממעטים מאיכות התמונה? ממש לא! למעלה מ- 90 תגובות ואף אחד לא אמר על זה כלום! ב. תמונה טובה שווה אלף מילים ולכן בתמונה כזאת לא צריך לספר את הסיפור שלה - היא עושה זאת לבד. אני מתבונן בתמונה ורואה את המבט של בניזרי מושפל, מתעקש לא ליצור קשר עיין עם עדשת המצלמה שנמצאת חזיתית מולו. האנשים מאחוריו - כולם במבט של הלם מוחלט! אף אחד לא עומד וצווח. לא "הוא זכאי!" ולא כל קריאה אחרת, פשוט הלם מוחלט. האם יש בתמונה הזאת סיפור? תלוי אם המתבונן עלה השבוע מתימן ולא מכיר את המציאות הישראלית - התמונה לא אומרת לו כלום. אם המתבונן חי במציאות הישראלית - התמונה אומרת לו הכל. לא צריך להוסיף כלום. האם תמונה זו היא הישג עיתונאי מופלא? לא, היא אומנם תמונה עיתונאית טובה, אבל אם היא הישג עיתונאי מופלא מה תגידו על התמונה שמאיר יצלם כאשר ינציח באופן בלעדי את התאבדותו של אחד המורשעים הבכירים של השבוע?? קצת פרופורציות! מאיר היה באולם בית המשפט מתוקף עבודתו והביא לנו תמונה מצויינת של ההתרחשות. יש הישגים עיתונאיים גדולים מזה.[/q] תודה לך מר הדר על התגובה המקיפה אבל המפוספסת,,ראשית,,לא שמעת ממני שזה השיג עיתונאי,,זה צילום עיתונאי שביטא את הנושא ותו לא,,כתבתי את מה שכתבתי ,,את ראייתי בנושא פעוט אבל די אנושי שאף אחד כמעט לא בעיתונות הכתובה,,ולא בתקשורת האחרת לא שם לב אליה כלל,,זה הצד האנושי שדי בולט בצילום הזה,,והוא,,הלבד,,הבדידות,,ברגע שאתה נופל אתה נופל לבד ובורחים ממך האנשים ברגע מאד קשה,,על הבדלי הגישות,,בין המחנה השס"ניקי,,לבין המחנה האחר,,החילוני,,של הירשזון,,רק נתתי צד אנושי לעיניין,,לנושא בכלל,,והצילום הזה שירת את מטרתי,,לעולם לא טענתי שהצילום הזה הוא פאר היצירה,,ופה בדיוק,,כולם פיספסו בתגובות,,וגם אתה,,המשך יום טוב:)
Save
01/07/2009
18:09:36
למרות שהכל כבר נאמר על התמונה הזאת, אני מרשה לעצמי להוסיף כמה מילים. הכל בנסיון להיות אוביקטיבי ככל האפשר: א. טכנית - יש לפחות שני כשלים: 1. האף של בניזרי יוצר צל קטן על הפנים. נראה כאילו מהבזק של צלם נוסף שעמד משמאל למאיר)2. השערות הלבנות של בניזרי בצד שמאל יוצרות קטע "שרוף". (גם זה יכול להיות תוצאה של ההבזקה של הצלם מצד שמאל). האם כשלים אלה ממעטים מאיכות התמונה? ממש לא! למעלה מ- 90 תגובות ואף אחד לא אמר על זה כלום! ב. תמונה טובה שווה אלף מילים ולכן בתמונה כזאת לא צריך לספר את הסיפור שלה - היא עושה זאת לבד. אני מתבונן בתמונה ורואה את המבט של בניזרי מושפל, מתעקש לא ליצור קשר עיין עם עדשת המצלמה שנמצאת חזיתית מולו. האנשים מאחוריו - כולם במבט של הלם מוחלט! אף אחד לא עומד וצווח. לא "הוא זכאי!" ולא כל קריאה אחרת, פשוט הלם מוחלט. האם יש בתמונה הזאת סיפור? תלוי אם המתבונן עלה השבוע מתימן ולא מכיר את המציאות הישראלית - התמונה לא אומרת לו כלום. אם המתבונן חי במציאות הישראלית - התמונה אומרת לו הכל. לא צריך להוסיף כלום. האם תמונה זו היא הישג עיתונאי מופלא? לא, היא אומנם תמונה עיתונאית טובה, אבל אם היא הישג עיתונאי מופלא מה תגידו על התמונה שמאיר יצלם כאשר ינציח באופן בלעדי את התאבדותו של אחד המורשעים הבכירים של השבוע?? קצת פרופורציות! מאיר היה באולם בית המשפט מתוקף עבודתו והביא לנו תמונה מצויינת של ההתרחשות. יש הישגים עיתונאיים גדולים מזה.
Save
30/06/2009
12:37:24
לקח לי זמן ככה לעבור על התגובות, המשעשעת מכולן- של אלי אליאס (90) המסכמת הרבה מהילכות הפורום .. ולעצם הצילום: הצלחת לתעד את בניזרי עם אור אחר על פניו, אור בהיר .. בהיר הרבה יותר מעדת רעיו.. לחדור למחשבותיו איננו יכולים , אבל התיעוד הזה של הרגע בו קיבל את גזר הדין- הוא בהחלט סוג של " רגע היסטורי" , ולא פשוט לצלם עיתונות להגיע לתוצאה כזו .. דבורי
Save
30/06/2009
10:46:22
גם לי בא להגיב טכני: אוביקט נייח במהירות 1/1000 עם איזו 400, אין בו משהו מיוחד - רואים במרכז התמונה פורטרט אחד גדול ומאחור עוד פורטרים קטנים ומטושטשים קימעא, ברור "שהפוקוס" עליו. משמעות: הצילום בוצע ב 27.04.08 בשעות הצהרים כשבניזרי קיבל את הגזר דין הראשון של 18 חודשי מאסר, רואים את ההלם על פניו ואת המבוכה על קהל מעריציו מאחור. נכון התיאור - הוא לא לבד, הם מלווים אותו באש ובמים כמו עדר של שוטים. עוד פסולת שהצליח להתל בכולם ובדרך לחור השחור והאפל ביותר יחד עם הירשזון ושאר הגנבים, שם מקומם ושישארו שם לבד..לבד... ועדת המעריצים שלו? ימשיכו בצורה עיוורת ופאטתית לשיר "הוא זכאי" מחוץ לכותלי הכלא ניראה מי התורן שיצלם אותו כאסיר כחוש ואומלל?
Save
29/06/2009
17:22:08
90 |אלי אליאס eliaseli| : חחחח מעולה:),,וזה בשבילך,, עיתון אחד ערך סקר ובו ביקש מהקוראים לכתוב מה, לדעתם, ההבדל בין פוליטיקאי לגנב. תשובה אחת משכה את תשומת ליבם: "עורך יקר, חשבתי רבות על השאלה והגעתי למסקנה שההבדל הוא שאת האחד אני בוחר ואילו השני בוחר אותי" בכבוד רב, דב ברמן. תשובת המערכת: מר ברמן היקר, החלטנו לזכות אותך במנוי חינם לשנה בשל העובדה הפשוטה שכבודו לא פחות ולא יותר גאון!!! אתה היחיד שהצליח למצוא הבדל כלשהו..."
Save
Show more comments
Visitors (2010)