אנרגיה

Translate
269
Photo information
Comments 94
Views 1848
Uploaded on
2008-07-01 17:13:53
Category Other
Description
Photo Location
No information.
EXIF
1/3200
f/2.8
100
300/1
Lens
Canon EF 300mm F/2.8L IS USM
Canon EF 300mm F/2.8L IS USM
Comments (94)
12/12/2008
14:28:17
אלון שטרן תודה רבה, היה מעניין מאוד, וגם תמונה מאוד יפה, המון עוצמה, ללא ספק הסוס היא חייה חזקה מאוד, לא סתם "כוח סוס"
Save
12/12/2008
14:28:17
אלון שטרן תודה רבה, היה מעניין מאוד, וגם תמונה מאוד יפה, המון עוצמה, ללא ספק הסוס היא חייה חזקה מאוד, לא סתם "כוח סוס"
Save
13/09/2008
19:24:01
פתחתי גם פורום על כך: www.photolight.co.il
Save
13/09/2008
19:24:01
פתחתי גם פורום על כך: www.photolight.co.il
Save
13/09/2008
19:12:32
הי שלומי ידידי קודם כל תמונה נהדרת ואני אני אומר לך שאני מאחל לעצמי עדשה שכזו בקרוב רק של NIKON כמובן :) אני החלטתי להרים את הכפפה ולתרום מהידע שלי בתחום הפיזיקה האופטית ובכך לעזור לכול אותם שמעונינים ללמוד אז בבקשה: הי לכל אוהבי הצילום על הצד האומנותי שבו ועל הצד הטכני שבו, שהרי כאשר נדע להבין את שניהם נהפוך לצלמים טובים יותר . אני רק רוצה להתחיל את דברי בכך שאני אדבר אך ורק על מצלמות DSLR במבנה של 35 מ"מ. כאשר מצלמת FRAME FULL היא זו אשר יש לה חיישן (CMOS או CCD) שגודלו 23.9 * 36 מ"מ לערך. וכל מצלמה אחרת היא זו אשר החיישן שלה קטן מהגודל שציינתי מעלה והיא אינה מצלמת FRAME FULL (כמו רוב מצלמות ה DSLR)ואז לצורך פיצוי אופטי, (כלומר לגרום לכך שלא יווצרו עיוותים אופטיים בתמונה) נוצר הצורך הפיזיקלי להרחקת בסיס מוקד העדשה מהחיישן, וזאת בהתאמה מושלמת לגודל החיישן רוב מצלמות הDSLR המוכרות לנו משתמשות ב FACOTR CROP (Crop factor is the ratio of the image sensor format size of a camera compared to a reference format) שנע בין 1.7 – 1.2, מכפלות אילו מאפשרות לנו להבין את גודל הפיצוי הנדרש במצלמה שלנו ניקח לצורך הדוגמא שתי מצלמות Nikon D200 & Nikon D3 D3 Nikon היא FRAME FULL D200 Nikon היא בעלת חיישן של 23.6 * 15.8 כלומר FACOTR CROP של 1.5 בערך משמעות השינויים בזוית הצילום של העדשה: ישנם שני סוגים עיקריים של עדשות: עדשות FRAME FULL ועדשות שאינן FRAME FULL עם נרכיב עדשת FRAME FULL על מצלמה שהחיישן שלא אינו FRAME FULL נקבל בתמונות שלנו אפקט הנקרא Lens distort והדבר יבוא לידי ביטוי בכך שבמסגרת התמונה נקבל הבהרה "שרוף" אפס DATA (בעיקר בצדדים האופקיים של התמונה), וזאת מפני שאין תאימות בין בסיס מוקד העדשה לגודל החיישן. ובמקרה ההפוך פשוט לא ננצל את מלא הזוית של העדשה. מסקנה הנובעת מכך היא שכאשר אנו מרכיבים עדשת FRAME FULL על מצלמה שהחיישן שלא אינו FRAME FULL אנו לא מנצלים את מלוא הקוטר של העדשה ולפיכך גם לא את מלוא הזוית משמעות השינויים באורך המוקד של העדשה: קודם כל לעולם עדשת 300 מ"מ תישאר 300 מ"מ אלה עם ננסר אותה (אל תעשו את זה בבית) אז מה שנעשה בפועל הוא שיכפול של מידע ואני אפרט מחיישן מלא FRAME FULL של 35 מ"מ (23.9 * 36 מ"מ) לערך אנו מקבלים את כול המידע שאנו זקוקים לא בכדי להרכיב את התמונה כלומר יש לנו מספיק טרנזיסטורים שאילו הם התאים הפוטונים הרגישים לאור ואשר יודעים לתרגם עוצמות LUX שונות לערכים מתמטים מדוייקים אשר מובאים לידי ביטוי בעוצמת ההארה של ה RGB בתמונה. ולעומת זאת בחיישן "חסר" שאינו FRAME FULL ישנו צורך בהכפלת המידע בהתאם לחוסר הקיים בו עד להשלמה ל FRAME FULL כמו שציינתי למעלה בין 1.2 -1.7 בממוצע (כי פשוט אין מספיק טרנזיסטורים) הכפלת מיידע זה משפיע באופן ישיר על אורך המוקד שלנו ויוצרת את אפקט הזום הדיגיטאלי!!! אז שלא יעבדו עליכם, רק חיישן FRAME FULL יהפוף את המצלמה שלכם לאופטיקה הטהורה ביותר (כמובו שגם שם יש סטיות מקרוניות בשל חוסר היכולת להגיע לדיוקים מתמטיים, אבל הדבר זניח ביותר בהשוואה למצלמת פילם) אז לסיכום כל בעלי מצלמות ה DSLR שאינם FRAME FULL "מרויחים" אורך מוקד גדול יותר אך מפסידים את יכולת ניצול האור המקסימלית. אני מקווה שהועלתי לכול אלה שלא היו סגורים עד הסוף בנושא מתוך אהבה גדולה לצילום אלון שטרן :)
Save
13/09/2008
19:12:32
הי שלומי ידידי קודם כל תמונה נהדרת ואני אני אומר לך שאני מאחל לעצמי עדשה שכזו בקרוב רק של NIKON כמובן :) אני החלטתי להרים את הכפפה ולתרום מהידע שלי בתחום הפיזיקה האופטית ובכך לעזור לכול אותם שמעונינים ללמוד אז בבקשה: הי לכל אוהבי הצילום על הצד האומנותי שבו ועל הצד הטכני שבו, שהרי כאשר נדע להבין את שניהם נהפוך לצלמים טובים יותר . אני רק רוצה להתחיל את דברי בכך שאני אדבר אך ורק על מצלמות DSLR במבנה של 35 מ"מ. כאשר מצלמת FRAME FULL היא זו אשר יש לה חיישן (CMOS או CCD) שגודלו 23.9 * 36 מ"מ לערך. וכל מצלמה אחרת היא זו אשר החיישן שלה קטן מהגודל שציינתי מעלה והיא אינה מצלמת FRAME FULL (כמו רוב מצלמות ה DSLR)ואז לצורך פיצוי אופטי, (כלומר לגרום לכך שלא יווצרו עיוותים אופטיים בתמונה) נוצר הצורך הפיזיקלי להרחקת בסיס מוקד העדשה מהחיישן, וזאת בהתאמה מושלמת לגודל החיישן רוב מצלמות הDSLR המוכרות לנו משתמשות ב FACOTR CROP (Crop factor is the ratio of the image sensor format size of a camera compared to a reference format) שנע בין 1.7 – 1.2, מכפלות אילו מאפשרות לנו להבין את גודל הפיצוי הנדרש במצלמה שלנו ניקח לצורך הדוגמא שתי מצלמות Nikon D200 & Nikon D3 D3 Nikon היא FRAME FULL D200 Nikon היא בעלת חיישן של 23.6 * 15.8 כלומר FACOTR CROP של 1.5 בערך משמעות השינויים בזוית הצילום של העדשה: ישנם שני סוגים עיקריים של עדשות: עדשות FRAME FULL ועדשות שאינן FRAME FULL עם נרכיב עדשת FRAME FULL על מצלמה שהחיישן שלא אינו FRAME FULL נקבל בתמונות שלנו אפקט הנקרא Lens distort והדבר יבוא לידי ביטוי בכך שבמסגרת התמונה נקבל הבהרה "שרוף" אפס DATA (בעיקר בצדדים האופקיים של התמונה), וזאת מפני שאין תאימות בין בסיס מוקד העדשה לגודל החיישן. ובמקרה ההפוך פשוט לא ננצל את מלא הזוית של העדשה. מסקנה הנובעת מכך היא שכאשר אנו מרכיבים עדשת FRAME FULL על מצלמה שהחיישן שלא אינו FRAME FULL אנו לא מנצלים את מלוא הקוטר של העדשה ולפיכך גם לא את מלוא הזוית משמעות השינויים באורך המוקד של העדשה: קודם כל לעולם עדשת 300 מ"מ תישאר 300 מ"מ אלה עם ננסר אותה (אל תעשו את זה בבית) אז מה שנעשה בפועל הוא שיכפול של מידע ואני אפרט מחיישן מלא FRAME FULL של 35 מ"מ (23.9 * 36 מ"מ) לערך אנו מקבלים את כול המידע שאנו זקוקים לא בכדי להרכיב את התמונה כלומר יש לנו מספיק טרנזיסטורים שאילו הם התאים הפוטונים הרגישים לאור ואשר יודעים לתרגם עוצמות LUX שונות לערכים מתמטים מדוייקים אשר מובאים לידי ביטוי בעוצמת ההארה של ה RGB בתמונה. ולעומת זאת בחיישן "חסר" שאינו FRAME FULL ישנו צורך בהכפלת המידע בהתאם לחוסר הקיים בו עד להשלמה ל FRAME FULL כמו שציינתי למעלה בין 1.2 -1.7 בממוצע (כי פשוט אין מספיק טרנזיסטורים) הכפלת מיידע זה משפיע באופן ישיר על אורך המוקד שלנו ויוצרת את אפקט הזום הדיגיטאלי!!! אז שלא יעבדו עליכם, רק חיישן FRAME FULL יהפוף את המצלמה שלכם לאופטיקה הטהורה ביותר (כמובו שגם שם יש סטיות מקרוניות בשל חוסר היכולת להגיע לדיוקים מתמטיים, אבל הדבר זניח ביותר בהשוואה למצלמת פילם) אז לסיכום כל בעלי מצלמות ה DSLR שאינם FRAME FULL "מרויחים" אורך מוקד גדול יותר אך מפסידים את יכולת ניצול האור המקסימלית. אני מקווה שהועלתי לכול אלה שלא היו סגורים עד הסוף בנושא מתוך אהבה גדולה לצילום אלון שטרן :)
Save
31/07/2008
16:23:49
[q]עפרה ניר-גל: חזק! הקפאת תנועה עוצמתית... מדהים :!:[/q][/q] אוהבת מאוד את התנועה, החול, הצבעים. גדול!
Save
31/07/2008
16:23:49
[q]עפרה ניר-גל: חזק! הקפאת תנועה עוצמתית... מדהים :!:[/q][/q] אוהבת מאוד את התנועה, החול, הצבעים. גדול!
Save
31/07/2008
15:52:45
מ ע ו ל ה!
Save
31/07/2008
15:52:45
מ ע ו ל ה!
Save
31/07/2008
11:09:43
מעולה - איזו הקפאת תנועה עוצמתית! it is the best on the week
Save
31/07/2008
11:09:43
מעולה - איזו הקפאת תנועה עוצמתית! it is the best on the week
Save
Show more comments
Visitors (1848)