moon light

Translate
474
Photo information
Comments 108
Views 2742
Uploaded on
2008-06-21 18:31:15
Category Portrait
Description
Photo Location
No information.
EXIF
No EXIF
Camera
Mamiya RB 67 Pro SD
Mamiya RB 67 Pro SD
Comments (108)
05/05/2009
18:40:59
טוב זה כבר מוגזם ! כרזה לסרט צרפתי ! יש צורך בכלל לומר את המילה זהב ?
Save
28/04/2009
08:46:28
לקרוא וללמוד!!!!! צילום נהדר בכל קנה מידה.
Save
27/08/2008
01:10:41
אהבתי את הפריים אבל יותר את הדיאלוגים והתפיסה שציירת. מעורר למידה. תודה לך.
Save
27/08/2008
01:10:41
אהבתי את הפריים אבל יותר את הדיאלוגים והתפיסה שציירת. מעורר למידה. תודה לך.
Save
09/08/2008
23:58:12
קטונתי אחד הצלמים הכי טובים באתר מכל בחינה 10
Save
09/08/2008
23:58:12
קטונתי אחד הצלמים הכי טובים באתר מכל בחינה 10
Save
30/07/2008
17:49:01
מצטרפת לכל המפרגנים! פורטרט נהדר!
Save
30/07/2008
17:49:01
מצטרפת לכל המפרגנים! פורטרט נהדר!
Save
16/07/2008
09:32:00
101 |Zidon| : אני בדרך כלל שואל את עצמי . אם מישהו בוחר לצלם כתחביב , מה יש לו להרויח חוץ מהתפתחות אישית ? או בניסוח אחר , מה יותר חשוב בתחביב מאשר התפתחות אישית ? אבל , זאת כמובן שאלה תמימה . אנחנו יודעים שחלק גדול מחובבי הצילום בוחרים לצלם ממגוון גדול של שיקולים שאינם קשורים בהם עצמם . לא אטריח אותך כרגע בכל האפשרויות . מה שעשוי להשפיע על השיקול בבחירת סוג הציוד שאתה עובד איתו הוא גם סיגנון עבודה . כלומר , אם אתה צלם שמסתמך על צילום בכמות גדולה , גדולה מאוד . ומתוך הכמות אתה ממיין ומוציא כמה תמונות מוצלחות . אח"כ משפר אותן באמצעים דיגיטליים . אז עם ציוד דיגיטלי יהיה לך יותר נוח וכמובן יותר זול . אני קורא לזה " מחט בערימת שחת " , זה בטוח מזכיר לך את השעות בהן אתה יושב מול המחשב וצריך למיין את כל החומר שאספת בכרטיסי הזיכרון ולהוציא ממנו כמה תמונות . מענין אותי אם פעם בדקת את אחוז ההצלחה . אני מעריך שזה בסביבות חצי אחוז עד אחוז .לעומת זאת אם אתה צלם שבונה את העבודה שלו קודם כל על רעיון ואז על יצירת הצילום לפי רעיון . הכמות במקרה זה לא חשובה לך . זה הכי בולט בצילומים עם מצלמה טכנית , שם מספיק פריים אחד . זה כל הסיפור . במקרה כזה עינין הכמות לא משנה . מה שחשוב זה דימיון , מקוריות , המצאתיות , אילתור , הפקה ועוד מרכיבים שמסיעים בידך ליצור את הפריים שהגית במחשבתך . אני בדקתי את אחוזי ההצלחה שלי 10% מינימום לפעמים מגיע עד 30% ואף יותר . למשל הילדה המופיעה בצילום הנ"ל צולמה 5 תמונות . מתוכן העליתי 2 לאתר . כי אני חושב שהן ראויות מספיק בכדי להציג אותן . לסיכום . הרשה לי להציע לך ולכל חברי האתר, שמענין אותם, תרגיל בצילום . תנסה לצלם מתוך החלטה קודם בכמה תמונות אתה משתמש . למשל תחליט שאתה לוקח פרח ומצלם אותו רק 10 פריימים . לא יותר . בסיום התרגיל תבדוק עם עצמך כמה למדת . תודה לך על הגירוי לדיון מענין ופורה כן ירבו .
Save
16/07/2008
09:32:00
101 |Zidon| : אני בדרך כלל שואל את עצמי . אם מישהו בוחר לצלם כתחביב , מה יש לו להרויח חוץ מהתפתחות אישית ? או בניסוח אחר , מה יותר חשוב בתחביב מאשר התפתחות אישית ? אבל , זאת כמובן שאלה תמימה . אנחנו יודעים שחלק גדול מחובבי הצילום בוחרים לצלם ממגוון גדול של שיקולים שאינם קשורים בהם עצמם . לא אטריח אותך כרגע בכל האפשרויות . מה שעשוי להשפיע על השיקול בבחירת סוג הציוד שאתה עובד איתו הוא גם סיגנון עבודה . כלומר , אם אתה צלם שמסתמך על צילום בכמות גדולה , גדולה מאוד . ומתוך הכמות אתה ממיין ומוציא כמה תמונות מוצלחות . אח"כ משפר אותן באמצעים דיגיטליים . אז עם ציוד דיגיטלי יהיה לך יותר נוח וכמובן יותר זול . אני קורא לזה " מחט בערימת שחת " , זה בטוח מזכיר לך את השעות בהן אתה יושב מול המחשב וצריך למיין את כל החומר שאספת בכרטיסי הזיכרון ולהוציא ממנו כמה תמונות . מענין אותי אם פעם בדקת את אחוז ההצלחה . אני מעריך שזה בסביבות חצי אחוז עד אחוז .לעומת זאת אם אתה צלם שבונה את העבודה שלו קודם כל על רעיון ואז על יצירת הצילום לפי רעיון . הכמות במקרה זה לא חשובה לך . זה הכי בולט בצילומים עם מצלמה טכנית , שם מספיק פריים אחד . זה כל הסיפור . במקרה כזה עינין הכמות לא משנה . מה שחשוב זה דימיון , מקוריות , המצאתיות , אילתור , הפקה ועוד מרכיבים שמסיעים בידך ליצור את הפריים שהגית במחשבתך . אני בדקתי את אחוזי ההצלחה שלי 10% מינימום לפעמים מגיע עד 30% ואף יותר . למשל הילדה המופיעה בצילום הנ"ל צולמה 5 תמונות . מתוכן העליתי 2 לאתר . כי אני חושב שהן ראויות מספיק בכדי להציג אותן . לסיכום . הרשה לי להציע לך ולכל חברי האתר, שמענין אותם, תרגיל בצילום . תנסה לצלם מתוך החלטה קודם בכמה תמונות אתה משתמש . למשל תחליט שאתה לוקח פרח ומצלם אותו רק 10 פריימים . לא יותר . בסיום התרגיל תבדוק עם עצמך כמה למדת . תודה לך על הגירוי לדיון מענין ופורה כן ירבו .
Save
14/07/2008
17:24:05
[q]יוסי אלבז Yossi Elbaz: ...הצילום בפילם הוא בעצם צילום על עיוור... הצילום על עיור דורש ממך יכולות אחרות שאתה לא מסוגל לפתח כאשר אתה מצלם בציוד דיגיטלי . לדוגמא : היכולת לראות את התמונה בעיני רוחך לפני הצילום , pre - visiualiztion , אינה מתפתחת אצלך מפני שאתה לא זקוק לה...[/q] אמת ויציב. עלית על הנקודה העיקרית. אני באתי ממסורת הפילם. ראיתי בעיני רוחי בדיוק את הצילום, והייתי אדיש לפיתוח - ידעתי בדיוק מה ייצא ממכונת הפיתוח. ואכן כך היה. היום אני עדיין יודע, אבל מרשה לעצמי לסמוך על הכמות. העונש על זה בא אח"כ - בעיבוד. אז צריכים להשקיע הרבה שעות כדי לשפר. וזו עוד נקודה חדשה לגמרי: פעם היינו מצלמים, ואח"כ רק לוקחים את התמונה מן הפיתוח. או, כפי שאני הייתי עושה, נוכח בפיתוח ונותן לצלם הוראות פיתוח. היום אנחנו הרבה יותר יצירתיים ב"פוסט-צילום" - בעיבוד התמונה במחשב. וכאן השמיים הם הגבול. אז זה מפצה קצת. תחשוב על זה. :!: :idea: ;)
Save
14/07/2008
17:24:05
[q]יוסי אלבז Yossi Elbaz: ...הצילום בפילם הוא בעצם צילום על עיוור... הצילום על עיור דורש ממך יכולות אחרות שאתה לא מסוגל לפתח כאשר אתה מצלם בציוד דיגיטלי . לדוגמא : היכולת לראות את התמונה בעיני רוחך לפני הצילום , pre - visiualiztion , אינה מתפתחת אצלך מפני שאתה לא זקוק לה...[/q] אמת ויציב. עלית על הנקודה העיקרית. אני באתי ממסורת הפילם. ראיתי בעיני רוחי בדיוק את הצילום, והייתי אדיש לפיתוח - ידעתי בדיוק מה ייצא ממכונת הפיתוח. ואכן כך היה. היום אני עדיין יודע, אבל מרשה לעצמי לסמוך על הכמות. העונש על זה בא אח"כ - בעיבוד. אז צריכים להשקיע הרבה שעות כדי לשפר. וזו עוד נקודה חדשה לגמרי: פעם היינו מצלמים, ואח"כ רק לוקחים את התמונה מן הפיתוח. או, כפי שאני הייתי עושה, נוכח בפיתוח ונותן לצלם הוראות פיתוח. היום אנחנו הרבה יותר יצירתיים ב"פוסט-צילום" - בעיבוד התמונה במחשב. וכאן השמיים הם הגבול. אז זה מפצה קצת. תחשוב על זה. :!: :idea: ;)
Save
Show more comments
Visitors (2742)