"את מתכוונת לזוג הזה?"

Translate
14
Photo information
Comments 30
Views 995
Uploaded on
2006-12-01 06:54:58
Description
Photo Location
No information.
EXIF
1/125
f/5.6
200
29/1
Lens
Tamron 17-50mm F/2.8
Tamron 17-50mm F/2.8
Comments (30)
03/12/2006
17:21:02
[q]:) הSUB-TEXT, יובל, כאשר מגלים אותו הוא מה שיוצר את האנרגיה הפיסיקלית עליה דיברת. אצלך זה לא יצר - אצלי זה יצר את הסיפור שראיתי בעמידת הגוף האדנותית, המתריסה של האחת ובמאמצי הגוף של האחרת להשביע את רצונה. סיפור פשוט אבל סיפור רחוב, תאהבוהו או לא - בחירה לגיטימית שלכם. טובה[/q] טובה. את התבלין הזה הצופים לא רואים בתמונה הזאת. מי שרואה אותו זו את וזה בגלל שיש לך בראש הקשרים נוספים מעצם נוכחותך בסיטואציה בזמן הצילום.
Save
02/12/2006
11:16:57
טובה, לאחר שרבים וטובים התעמקו בדיון רחב בשרשור שמעלי בסוגיה המתייחסת לצילום זה בהקשר לצילומי רחוב או בכלל לתפיסה צילומית, אנסה להביע את דעתי. הדבר הראשון שמשך את עיני היתה האשה שעומדת שלובת ידיים ומביטה בחלון הראווה. ברור לי שהטיית הפריים הפריעה לי, לא מצאתי שום סיבה לכך. אין תנועה או זרימה שתצדיק הטייה זו. הפריים פתוח מידי, ולכן הוכנסו בו פרטים שאינם תורמים לנושא המרכזי אשר אמור להיות בעצם האינטרקציה בין המוכרת לעוברת האורח . העין מתרוצצת ומוסטת לפרטים שוליים במקום להתמקד בעיקר. זו הסיבה להצעת החיתוך שצירפתי. הנושא עצמו חשוך מעט, הייתי מצפה לראות קצת יותר מתוך החנות. תסלח לי ידידתי טובה, אך נראה לי שזה צילום "מחטף" , צולם מרחוק, ושתפיסת הרגע שלו מוחמצת. אם הכוונה היתה להעביר מסר מסויים, במקרה הספציפי הזה - אלי המסר לא הועבר. אני נצמדת לדבריו של פליקס שאותם ציטט יוסי באשר לכך שיש שפה , יש אותיות , מילים , משפטים וסיפורים מורכבים , משפט שאני משתדלת לזכור תמיד. אם הייתי צריכה לסכם את הכל במילה אחת, הייתי כותבת: החמצה. זוהי כמובן דעתי האישית אשר אינה משליכה כהוא זה על צילומיה האחרים הרבים והטובים של טובה, שאני מאד מעריכה כצלמת.
Save
02/12/2006
08:43:44
:shby (34) ניחא, עם החשדות שלו הייתי מסתדרת - אבל... ואתה יודע את השאר :yossi elbaz (33) - כל מה שאמרת הוא נכון, כשם שהוא נכון לגבי כל טקסט אמנותי מכל סוג של שפה וז'אנר. טובה
Save
02/12/2006
08:02:05
:Tova Ron (31) התפתח דיון חיובי מענין ותרבותי סביב התמונה שלך . נהנתי לקרוא את תגובות הכותבים השונים כמו אורית , שאבי ויובל . אני מעריך את יכולת הניתוח של כולם גם מענינת אותי דעתם , ובעצם כך אני מרגיש שלמדתי משהו נוסף לגבי ההתבטאות בנושא צילום . לגבי הצילום , אני רואה במונח " בין השורות " את היכולת לשלב בצילום שפה סמויה נוספת . שפה שאינה גלויה לעינו של הצופה , אך עם זאת משפיעה על התרשמותו , היכולת להחדיר מסר סמוי או גלוי לצילום אינה טריויאלית ואני מעריך צלמים שיודעים לעשות זאת ועם כך לשמור על שפה פשוטה ובהירה , ראי מקרה פליקס לופה . בצילום הזה שהצגת אני שואל את עצמי למשל : מדוע הפריים נטוי ? האם מאחורי השיקול של הטיית המצלמה היה גם שיקול טכני , שיקול אומנותי , או האם זה משהו מקרי ? שאלה נוספת שאני שואל , מדוע הפריים נמשך אל מעבר הדמויות ? האם זה שיקול של קומפוזיציה ? מדוע הפריים לא התחיל לפני הדמויות ומסתיים בהן ? האם יש מאחורי הבחירה הזאת שיקול מסוים או שזה מקרי ? נכון שאין דרך קבועה מראש לצלם דברים , קטונתי מלהשיא לך עצות בנושא צילום רחוב , בכך יש גדולים וטובים ממני באתר . יחד עם זאת הפריים ניראה לי מקרי לחלוטין , וחוץ מהקטע של מעט שפת גוף בין לקוחה למוכרת , איני מוצא בצילום הספציפי הזה את " בין השורות " . איני רואה בו את יכולת התיכנון או את התפיסה הצילומית שהייתה מצדיקה את כל הדיון המעמיק שהתפתח בעקבות הצילום . ואני מוסיף התנצלות כנה על כך שיש לי תפיסות שמרניות לגבי צילום , אני מעריך מאוד את דבריו של פליקס שטען כאן פעם , שהצילום הוא שפה , יש אותיות , מילים , משפטים וסיפורים מורכבים . גם אני מאמין כך . אני מאמין שיש שפה צילומית , אם את מנסה להעביר מסר בצילום , רצוי קודם להשתמש בשפה ברורה , אחר כך לצפות שאנשים יקראו בין השורות . יש אופנה כיום לדבר במונחים של התחברות , לטעון שבאומנות אין הגדרות , אין נכון ולא נכון . יש נטייה של אנשים [ גם כאן ] להמציא שפה צילומית , וזאת השפה החדשה שלהם שאליה הם התחברו היא הנכונה . משל אדם שמדבר לעצמו ומי שלא מבין שלא יבין , העיקר קיום הדו שיח בינו לבין עצמו . אלה שהצילום הוא שיח המתפתח מהפנים אל החוץ והופך לדו - שיח או לשיח חברתי .
Save
02/12/2006
07:04:17
:Orit Alloush (28) תודה על ההתייחסות הרחבה והמעמיקה לא כל כך "התחברתי" לתמונת היוגה עד לאחר שקראתי את סיפורה, אבל מאוד מעריכה את המאמץ ואת העניין תודה טובה
Save
02/12/2006
07:01:48
:yuval ganot (12) :yossi elbaz (21) אמנם שאבי הזמין אותי לשיחת סקייפ שלא התקיימה כי כבר לא הייתי בבית: תמונה היא כמו טקסט כתוב עם SUB-TEXT . הטקסט הוא גלוי ופשוט, את ה SUB-TEXT שואבים מבין השורות וזה המקור לפרשנויות שונות של טקסטים על ידי קוראים שונים. יש המוצאים את ה SUB-TEXT ראוי ומעניין, במקרה הזה שאבי שקרא את אשר אני ראיתי, ויש אחרים שאינם עושים זאת, בין אם מחוסר עניין בטקסט (התמונה) ובין אם מסיבה אחרת, וזאת כמובן זכותם המלאה. הSUB-TEXT, יובל, כאשר מגלים אותו הוא מה שיוצר את האנרגיה הפיסיקלית עליה דיברת. אצלך זה לא יצר - אצלי זה יצר את הסיפור שראיתי בעמידת הגוף האדנותית, המתריסה של האחת ובמאמצי הגוף של האחרת להשביע את רצונה. סיפור פשוט אבל סיפור רחוב, תאהבוהו או לא - בחירה לגיטימית שלכם. טובה
Save
02/12/2006
06:55:53
:מאיר אזולאי (14) את תגובתך מנבלת הפה מחקתי, ולאור הבטחתך החגיגית :מאיר אזולאי (17) , אני מבטיחה לך שבכל תגובה שלך אשאיר על כנם רק משפטים עניינים נטולי מיצי מרה המתייחסים עניינית לתמונה. נאה לך - יופי לא נאה לך - יופי ובא לציון גואל טובה
Save
02/12/2006
01:28:31
:shby (27) לך תראה את התמונות של פליקס מהיום. אתה חושב שהוא לא ביצע בחירה של מיקום הפוקוס? לא ביצע בחירה של מה להדגיש אבל אין צורך להיתפס לוויכוח הזה. אתה חושב שהיא תמונה טובה. מבחינתי סבבה. לילה טוב.
Save
01/12/2006
22:12:04
הי טובה, הצילום שלך, פתח דיון מאוד מאוד חשוב בעיני. ולכן בחרתי להשיב ל - shby דווקא בהמשך לשירשור שנוצר תחת צילומך זה. הצילום שלך טוב מהבחינה הטכנית, צבעוני ומקומפז נכון. הדיון כאן הוא על מה שרואים והאם ה"מה" מספיק ראוי או מעניין להצגה. [q]אורית - בואי ותחכמי אותי מה כל כך טוב בתמונה שהיא ב" אחד הטובים בקטגוריה"..... www.photolight.co.il'>www.photolight.co.il=5570&top=all [/q] פעם כתבתי דעת יחיד על הצילום הזה... אולי אחרי שתקרא ... תבין למה לדעתי צילום זה הוא אחד הטובים בקטגורית - צילומי רחוב. דעת יחיד: התמונה: מישה מה עושים הערב www.photolight.co.il'>www.photolight.co.il=5570&top=all היוצר: יואב סיני תיאור: צולם במקור בש/ל אילפורד 400 אסא צולם בקופנהגן, דנמרק שנת 1975 קודם אפתח ואומר שזו תמונה רחוב מעניינת ביותר ואני יותר ממופתעת איך לא זכתה להתייחסות הראויה לה. התמונה מקבלת היום ערך נוסף, כיוון שצולמה לפני עשרות שנים ובכך הנציחה רגע יפה ובעל משמעות רבה של סקרנות לחדשנות. יוגה, הפך לטרנד בשנים האחרונות. מניחה שבשנת 1975 נחשב לדבר חדשני ומסקרן. עצם ההתעניינות של שתי הדמויות בפרסום החוג החדשני הזה, מרתקת מאוד בעיני. הצילום כשלעצמו מאוד מיוחד כיוון שאנו משלימים בדמיוננו את מה שאנו לא רואים או רואים חלקית. אישה מבוגרת צופה יש לציין בסקרנות יתרה בכתבה פרסומית (מניחה שהכתבה עוסקת ביוגה) ובצידו השני של לוח המודעות דמות נוספת מוסתרת כמעט לחלוטין, אך הדמיון שלנו משלים את מה שאנו לא רואים וזה יפה ומיוחד מאוד בעיני במיוחד בצילומי רחוב. הפריים מספיק פתוח כדי שנוכל להבחין ברחוב זה חשוב נכון ויפה. הבחירה בש/ל מעולה מבחינתי ואולי נובעת מגילו המופלג של הצילום. היכולת להביא פריימים מעניינים של סיטואציות שאנו כעוברי אורח לא נוטים להבחין בהן (או יותר נכון אולי מבחינים אך לא מיחסים להן חשיבות יתרה), מופלאה בעיני ולמעשה כאן צלמי הרחוב נכנסים לתמונה (תרתי משמע) שליחים של אותו רחוב הדואגים לקלוט את אותן סיטואציות מיוחדות, מעניינות, מסקרנות ולהנציח אותן. לדעתי הרחוב כל כך מזמין ויש בו סצנות נפלאות רק צריך להיות מאוד רגישים לסביבה ולתפוס אותן, סוג של ציד. להלן ציטוט מתוך מאמרו של מאיר ויגודר צילום רחוב והיומיום - פרלוב כעובר אורח שמנסה להסביר מה מיוחד בצילומי רחוב: "תיאוריות היומיום מסייעות לנו להבין מדוע תצלומי רחוב רבים מושכים את תשומת לבנו, חרף העובדה שהם נראים כה דומים זה לזה ולא מתרחש בהם שום דבר מיוחד; מכאן הרצון להבין מהו בדיוק אותו "שום דבר מיוחד" ההופך את היומיום למרתק ומושך כל כך." כל כך נכון יש לומר, הרי ברור לכולנו שאנו כעוברי אורח, היינו חולפים על פני הסיטואציה, אולי מגניבים חיוך ואולי לא ובפסיעה הבאה מתמלאים ממשהו אחר... ובדיוק לכאן נכנס יואב סיני והנציח עבורנו את הרגע המיוחד והמרתק הזה ועם כל זאת היומיומי הזה, הרגיל הזה. ברצוני להביא ציטוט נוסף באותו הקשר הפעם של מוריס בלאנשו (מאותו מאמר): "היומיום הוא התנועה שבאמצעותה מתקיים הפרט, בבלי דעת לכאורה, באנונימיות אנושית. ביומיום אנו חסרי שם, בעלי קורטוב של מציאות אישית, כמעט חסרי-פנים, ממש כשם שאנו נעדרים הגדרה חברתית, שתקיים או תחבוק אותנו...היומיום אינו מצוי במקומות המגורים שלנו ואף לא במשרדים או בכנסיות או בספריות או במוזיאונים. אם הוא מצוי במקום כלשהו, הרי זה ברחוב". מוריס בלאנשו כתבה: אורית אלוש הציטוטים נלקחו מהמאמר הבא: readingmachine.co.il (מומלץ מאוד לאוהבי הז'אנר).
Save
01/12/2006
20:00:53
:yuval ganot (25) הדוגמא שהבאתי, היא אכן סיטואציה רגילה... אבל רגילה לכאורה ... עובר אורח לא יבחין בה... הצלם השכיל להבחין בשוני ועל כן הנציח.
Save
01/12/2006
19:39:45
:Orit Alloush (23) אורית אני מסכים אתך חלקית. תמונה טובה אפשר ליצור גם מסיטואציה רגילה שאין בה שום שוני. בתנאי שהצלם יוצר דגש עלקשר מסוים בין המרכיבים השונים שנמצאים בשטח. קשר זה יכול להיות כה לא מודגש במציאות עד שאיש לא שם אליו לב מלבד אותו צלם. זהו החלק הנפשי-רגשי באומנות הצילום. הצלם, במיומנותו הטכנית מבצע בחירה מושכלת של זוית צילום, אורך מוקד, עומק שדה, חשיפה סוג פילם ועוד... ועל ידי כך מאיר את הקשר הסמוי מן העיין והופך אותו לעיקר!
Save
01/12/2006
19:34:01
:shby (20) תודה לכם יובל, יוסי ושאבי טובה
Save
Show more comments
Visitors (995)