חזיתות

Translate
18
Photo information
Comments 14
Views 577
Uploaded on
2006-06-30 20:56:23
Category Other
Description
Photo Location
No information.
EXIF
No EXIF
Comments (14)
02/07/2006
23:48:36
לכל המעירים והמתדיינים תודה. סליחה שאיני מתיחס שמית- זה הרבה עבודה. לטובה: איני כועס. כאמור אני שמח שצילומי לפחות מעוררים דיונים מענינים. גיא- אני שמח שהדיון נרה לך מתורבת ונצטער שאחרים נראים לך פחות. לפחות ניתן לשמוח שדנים כאן בענינים של טעם ואסטטיקה ולא מקללים ויורים זה בזה כמו בכמה במות אחרות. טובה:בכל זאת עוררת את סקרנותי באשר להערות שיש לך לגבי החיתוכים. לעופר- נדמה לי שאתה טועה. בזמן העיבוד ניסיתי ,קרוב לודאי, רמות הצללה שונות וכנראה בחרתי בזאת. מכל מקום אנסה שוב לפי הצעתך ונראה.
Save
02/07/2006
23:25:13
היי גדי תמונה יפה,אם כי לפי דעתי היא קצת מוארת מדי ,קצת הצללה היתה נותנת לבית גוון יותר מיסתורי ועתיק
Save
01/07/2006
12:36:43
[q] קודם כל אני רוצה לחלוק כבוד לגד, טובה, גיא ויוסי על הדיון שאני אישית מאוד נהנה ממנו. אני גם רוצה לומר לך גד, אחרי כל מה שנאמר כאן וגרם לך לבלבול, שיש כאן מספר דעות שאתה אישית תאצץ לעצמך את מה טוב לך. שורה תחתונה, תשמע ל כ ו ל ם ותעשה מה שבא לך. זהו. [/q] חותמת כאן על כל מילה, וחושבת שבזה אנחנו גם מסיימים את הדיון שוב, גד, סליחות מלפניך על שהתדיינו "על גב" התמונה שלך, מקווה שאינך כועס טובה
Save
01/07/2006
02:49:39
קודם כל אני רוצה לחלוק כבוד לגד, טובה, גיא ויוסי על הדיון שאני אישית מאוד נהנה ממנו. אני גם רוצה לומר לך גד, אחרי כל מה שנאמר כאן וגרם לך לבלבול, שיש כאן מספר דעות שאתה אישית תאצץ לעצמך את מה טוב לך. שורה תחתונה, תשמע ל כ ו ל ם ותעשה מה שבא לך. זהו.
Save
01/07/2006
02:19:00
[q]למארק(4,2) וטובה (1,4 ) תודה. אני נוטה לחשוב שזה דוקא צילום רחוב. לא כל אחד סוחב אתו תלת רגל, לא לכל אחד יש זמן לעמוד וללמוד את הנושא. ואולי אחרי שאגיע למקום בפעם השלישית או הרביעית , בתנאי אור משתנים ועם תכנון מוקדם יהיה זה צילום מסוג אחר. איני יודע למה צריך לצפות מצילום כזה, לטוב או לרע. זו הפעם הראשונה שהגעתי למקום הידוע הזה, עם מצלמה ,או בלעדיה וזה מה שתפס את עיני. אני שמח שמישהו חושב שהצילום מענין. לטובה, חבל שלא התווכחת אתי על החיתוכים אם הרגשת שזה ישמח אותך. את עדין מוזמנת.[/q] הכנסת, גד, מושג שונה "צילום רחוב". צילום רחוב אינו חייב להיות צילום חטף (סנאפ) כי שום דבר לא יברח אם תעמוד שם (בסדר, בלי חצובה, אין בעיה), תכוון לאט, תבחר זוויות (מיקי קרצמן לימד אותי שמקום שראוי לצלם - ראוי לצלם אותו ממספר נקודות הסתכלות ובמספר זוויות). מבחינה זו, צילום רחוב יכול להיות לא פחות מחושב ואורך זמן מצילום סטודיו. וחוץ מזה, באמת מקווה שהדיבור שהתפתח כאן, שאיננו קשור ישירות לתמונה אלא נוצר בזכותה, אינו מפריע לך. אשר לחיתוכים, למה לא "התווכחתי"? - כי הסגנון המצוי לרוב כאן ובפורומים אחרים בו במקום להתייחס לתמונה AS IS מספרים מה "הייתי עושה.." מאוד לא נראה לי נכון. זה לא צריך לעסוק בנקודת המבט של המתבונן בתמונה הנכנס לנעלי הצלם, אלא בנקודת מבט של הצלם, ולכן חזרתי בי, רגע מדי מאוחר שבת שלום טובה
Save
01/07/2006
02:11:00
אני מודה ליוסי שיודע תמיד בחן , בבהירות ובקיצור ( ובגובה העינים ובנימוס) לפשט דברים , להאירם ו(לטעמי) להעמידם על דיוקם. מרוב דיבורים לא כל כך ברור לי מי אומר מה, ומי מסכים עם מי ומי לא. לגבי העיצות של מארק: לפי הסתכלותי כאן באתר והצעות החיתוכים הבלתי פוסקות שעולות כאן, נראה לי שרבים יחלקו על סדר העדיפויות שלך ( שאני בעקרון נוטה להסכים לו). לא ידעתי כלל שעסקתי בחיתוכים מתוחכמים. רציתי להדגיש משהו שהיה הולך לאיבוד בפריים מלא יותר. אבל לא כל כך ברור לי ( כאמור ) מי חושב כאן מה, ומה עשיתי - לטוב, או לרע. שהצילום עומד ברשות הכלל וכל אחד חפשי להעיר ולהתרשם כדרכו זה ברור .לא התרשמתי שחלקתי על כך בשום הקשר. זה די בנאלי, הייתי אומר. לא חשבתי שניסיתי בכלל להסביר הסברים על הצילום. לגבי עצותיך של לחזור ולמקום וכו' - הדברים ידועים ומוכרים וכמובן מקובלים עלי,אבל יש לצערי גם שאלה של זמן ויכולת, ועיסוקים וכו', ואת זה אתה בודאי ייודע. אני שמח שהצילומים שלי מעוררים דיונים. לפחות זה.
Save
01/07/2006
02:09:22
את הצילום אהבתי אבל אני חייב להוסיף מעבר לכך שזה פעם ראשונה שאני רואה ויכוח שלא יורד לפסים אישים ומגעילים ובא ממקום של לעזור ולחלוק. מארק וטובה - ישר כוח וגד- יפה מאוד :)
Save
01/07/2006
01:17:22
חילופי הדברים בינכם משכו את תשומת ליבי . אני מסכים עם גד על תגובתו הכנה . במקרה הזה מארק , נאמר " צל הרים אתה רואה כאנשים " . אני חושב שהצילום פשוט וישיר ובכך יופיו .
Save
01/07/2006
01:06:45
טובה אני מעריך מאוד את אופן הדיון שלנו. אני גם מאוד מכבד את דבריך, זה מצוין שיש יותר מדעה אחת כי בסופו של הדבר מי שמרוויח מזה הכי הרבה הוא היוצר. אני גם מרגיש מצוין שאנחנו דנים איתך על דברים " אחרים " ולא על החיתוכים למיניהם, קומפוזיציות וכ"ו. מבלי לזלזל באף אחד ובאף תגובה. גד אני קראתי את תגובתך ורציתי להיתייחס לגבי החיתוכים שהעלתה. אז ככה, החיתוכים וקומפוזיציות זה לא מה שבונה את הפריים. יש כמובן יוצא דופן אבל לרוב זה לא. קודם כל זה התוכן. אחר כך זו התאורה ורק אז כל השאר. ועוד דבר, תדע לך שברגע שאתה מציג את העבודה אין מקום לשום הסברים שלך ובטח שלא לשכנע אף אחד. כל צופה ומה שהוא רואה זו האמת וזהו. אני גם מציע לך, להגיע לאותו המקום הרבה פעמים ולצלם כל הזמן. גם אם אתה מרגיש שאתה חוזר על עצמך תמשיך לצלם. אני בטוח שמפעם לפעם הפריימים יהיו קצת שונים. תנסה גם להגיע לשם בזמנים שונים בכדי שתוכל לראות מה היא התאורה. אחר כך, תוכל לבחור מכל אוסף הפריימים הללו את הכי טובים. כמובן אני מציע לך גם להציג אותם, את כל הפריימים, כאן באתר כי כך גם תוכל לקבל ביקורת ולשתף את החברים. בשביל זה אנחנו כאן.
Save
01/07/2006
00:39:37
למארק(4,2) וטובה (1,4 ) תודה. אני נוטה לחשוב שזה דוקא צילום רחוב. לא כל אחד סוחב אתו תלת רגל, לא לכל אחד יש זמן לעמוד וללמוד את הנושא. ואולי אחרי שאגיע למקום בפעם השלישית או הרביעית , בתנאי אור משתנים ועם תכנון מוקדם יהיה זה צילום מסוג אחר. איני יודע למה צריך לצפות מצילום כזה, לטוב או לרע. זו הפעם הראשונה שהגעתי למקום הידוע הזה, עם מצלמה ,או בלעדיה וזה מה שתפס את עיני. אני שמח שמישהו חושב שהצילום מענין. לטובה, חבל שלא התווכחת אתי על החיתוכים אם הרגשת שזה ישמח אותך. את עדין מוזמנת.
Save
30/06/2006
23:38:17
מארק, אני מאוד מעריכה גם את התגובה שלך וגם את ההרחבה וההתייחסות לתגובה שלי לא עלה על דעתי להתייחס אל הפריים הזה כאל סנאפ-שוט. הוא לא נראה כזה. אני בטוחה שאני לא צריכה להגיד לך שסנאפ-שוט נחטף (ואכן בעברית הוא נקרא תמונת חטף) בשנייה מסוימת שאם תעבור אולי לא תחזור. זה מאוד מתאים למצבים עירוניים דינאמיים וזה לא המקרה הזה. לצלם יש את כל הזמן שבעולם, ואם יש לו גם חצובה הוא יכול להיעזר בה כדי ליצור פריים נטול פגמיים חזותיים טכניים (יישור וכו). החלון לא יזוז, הדלת תישאר על עומדה ובטווח הזמן של הצילום גם כפילות הצל תישאר על כנה. כמי שמעריכה את דבריך, הרשה לי לחלוק עליהם ומקווה שגד שהתפרצנו לו לתוך התמונה עם חילוקי הדעות שלנו, יקבל אותן בברכה טובה
Save
30/06/2006
21:29:41
טובה, הייתי רוצה להגיב לדבריך. אם אנחנו מדברים על צילום מוקפד, כפי שקראת לו, אז חשוב לומר גם שבכדי לצאת בשלום מן הסיפור הזה של ישור קווים והקפדה מושלמת, אי אפשר להיסתדר בלי מצלמה טכנית לפחות ובטח שלא עם עדשה רחבה. מה גם, כשרואים מולינו פריים שהוא סנאפשוט, צילום רחוב, אני חושב שעדיף לנו כצופים להרשות לעצמינו, כאמור בתגובה הקודמת שלי כאן, להיתבונן בו ולזהות את מה שמעניין אותנו וכל אחד בפני בפרט. מצד שני, מותר ואפשר לומר שאני לא מתחבר לסוג הצילומים הללו, למשל. מה שבטוח לא, לצפות מסנאפשוט צילום סטודיו למופת. את יודעת, זה מאוד הזכיר לי את הסיפור של רוברט פראנק. בתחילת העבודות שלו כאשר התחיל לצלם סנאפשוט ברחובות ניו יורק, שנות השישים אני חושב, אנשים מאוד זילזלו בעבודותיו ואף לא הרשו לו להציג בתערוכות. כמה שזה נשמע עצוב אבל, בסופו של הדבר הוא שינה לא במעט את " תפיסת " מדיום הצילום.
Save
Show more comments
Visitors (577)