...

Translate
13
Photo information
Comments 12
Views 619
Uploaded on
2006-02-16 21:25:25
Description
צולם בראש פינה
Photo Location
No information.
EXIF
10/400
f/4.5
500/10
Camera
Nikon D70
Nikon D70
Comments (12)
18/02/2006
00:47:19
בשני צידי מראה חי בעל אחוזה שבמקצועו היה נגר יום אחד הטיל על שני נתיניו משימה להכין לו שני כסאוות במהירות האפשרית השניים האחד חרש מתכת והשני חקלאי והתוצאה שני כסאות אחד ממתכת והשני משקים וקש מצד אחד של המראה בעל האחוזה ניסה לשכנע את נתיניו שיכינו כסאות מעץ [הרי הוא נגר במקצועו ואסור לבייש את המקצוע ] ובצד האחר של המראה שמח בעל האחוזה על האופקים החדשים שנתגלו לו . מוסר השכל . כדאי שכל אחד ילמד משהו חדש מדי פעם ונדמה לי שמואל עושה את זה והתמונה ??? היא לא תמונת ילדים ולא פורטרט לא אורבנית ולא כפרית פשוט תמונה שנקטפה ומצאה חן בעיני הקוטף ולהפתעתו מצאה חן בעיני עוד . . . . . . . פלאי האינטרנט נו טוב אולי היא לא תוצר של תכנון מדוקדק ואני מקטלג אותה בקטגוריות התמונות המענינות שללא תכנון מדוקדק . . . . . . . רגע איפא הקטגוריה הזו . . . . אופס
Save
17/02/2006
18:23:19
היי, הגעתי מאוחר ולכן קראתי בעניין רב את הדיון שהתפתח כאן. ניסיתי ולא הצלחתי לעשות הבחנה בין תגובתי לתמונה לבין תגובתי לדיון ולכן זה יהיה מעט מעורבב. כמו שלושה מקודמי, הלא הם אורית, פולדארק ומיכל, ראיתי סיפור ולכן בציטוט מהמובאה שלך, חיים , בעיני התמונה אכן שווה אלף מלים. יתירה מזאת, אני בטוחה שהסיפורים של כל אחד מאיתנו שונים משל האחרים, וזה ייתרון נוסף לתמונה כי אם אני זוכרת משהו משיעורי החשבון שלי התמונה הזאת כבר שווה לפחות שלושת אלפי מלים וזה ראוי ביותר והופך אותה למעניינת. נכון, מבחינה צילומית אין היא מושלמת, ואני דווקא את הזווית הזאת, אהבתי. אולי כי יש לי חולשה מוכחת לזוויות לא שגרתיות, דבר הגורם לא פעם להרמת גבה כלפי תמונות שלי, אבל זה סיפור אחר שאינו שייך למקום ולזמן הנוכחיים. מקווה שתמונות נוספות יהיו מקור להשראה לצופים בהן, לא רק בשל הסיפורים שבהם אלא גם בשל העניינים העקרוניים והיישומיים שהם מעוררים. שבת שלום טובה
Save
17/02/2006
16:56:55
רוצה להוסיף... מסכימה עם מיכל ובכלל שלושה אנשים שצפו בתמונה מיכל, פולדארק ואני ראו בה משהו שהוא מעבר למה שנמצא בפריים וכל אחד ניסח את תחושתו באופן שונה. פולדארק: "..... יש בה עבר ועתיד...." מיכל: ..."אפשר לראות בה ילדה הולכת על שביל מרוצף, קבוצת אנשים עם הגב לצופה, חתוכים...., רגליים חשופות של צעירה במרחק....... ואפשר להרגיש את "הדופק" של המקום ואת ההתרחשות בו..." אורית: ...."הפריים הנ"ל הוא פריים שצולם בתנועה ובאופן טבעי המשכתי את התנועה בדמיוני ...." רוצה לומר שגם אם היוצר לא התכוון וצילם מהמותן, הוא יצר כאן משהו מעניין שלפחות שלושה אנשים קלטו בו מסר דומה.
Save
17/02/2006
16:31:39
תרגיש בנוח, חיים, עם הראייה שלך. העולם היה מה-זה משעמם לו כולנו היינו בדיוק אותו דבר. אם תעקוב אחרי התגובות והאנשים המגיבים - תראה את המגוון והשונות. המקבילים - לא ייפגשו ...אבל בהחלט יש הצטלבויות. לפעמים אותה תמונה "מדברת" אל שנינו, ולפעמים - אתה נלהב מתמונה מסוימת ואני תוהה מה ראית בה, ולהיפך... המטען האישי ומבנה האישיות - עושים את שלהם.... התמונה של שמואל , מספרת סיפור, ובתור כזו היא מפעילה את הדמיון. לא מרקיעה שחקים, אבל מעניינת בגלל תנועת האנשים שבתוכה, שיוצרים "תנועה" סיפורית.
Save
17/02/2006
15:34:09
בלי הכללות. יש תמונות ויש תמונות.... האמת, חיים, שלא ממש משתמע מדבריך שאתה פוסל ראיה ודמיון שונים, אבל זה מבצבץ בין השיטין.... (: יש תמונה שכל מה שאתה רואה - זה מה שיש בה. יש תמונה שכל מה שיש בה - זה מה שאתה רואה. ויש תמונה - שאתה רואה בה מעבר למה שהיא מראה. נכון שחשוב מאוד שהצופה יראה בתמונה כל מה שהיוצר רצה להראות. ויש הרבה תמונות כאלה. אני לא חושבת שיוצר נכשל - אם התמונה שלו לא מעבירה לצופה את מה שהתכוון והצופה ראה דברים אחרים..... צריך רק לזכור שהיוצר והצופה שונים זה מזה ב"מטען" (הרוחני, נפשי, מנטלי , תרבותי...ובמאגר האסוציאציות שלהם.) דימוי שהיוצר מעלה בתמונתו - יכול להעלות אסוציאציה אצל הצופה שתביא אותו לראות בתמונה דברים שונים לגמרי ממה שהתכוון היוצר. יש דמויים שהופכים לסימבוליים אצל צופה מבלי שהיוצר התכוון, שהרי אינו מכיר את קהל היעד... יש תמונות שמכונות "אוניברסליות" - שכל צופה, בכל מקום בעולם יבין באותה צורה. יש תמונה שהכותרת שלה מכוונת את הצופה לכיוון מסויים,שאותו רצה היוצר להראות - ועדיין - היא פתוחה לפרשנות. בהרצאה על הפילוסופיה של האמנות - נחרת בזכרוני משפט, שאני מרבה לצטט (לא בהכרח יתקבל על דעת כולם...) "הולדת היצירה - מות האמן" - או במילים אחרות: מרגע שהיצירה נחשפת לעיני הצופים - היא המקבלת חיים עצמאיים משלה, וניתנת להבנה בדרכים שונות ע"י הצופים השונים, גם אם בשונה ממה שהתכוון היוצר.... . בעיני - תמונה שאני מגלה בה דברים נוספים , שמתחברת אלי גם בשונה מכוונת היוצר, שמפעילה את דמיוני - היא תמונה מעולה. מהסוג שאני אוהבת.... אני מאוד מקווה שלא נשמע מתוך דברי, שאני פוסלת הנאה מצפייה בתמונות שהבנתי את "כוונת המשורר" אחד לאחד, מבלי שהפעילה במוחי גלגלים נוספים... גם כאלה אני אוהבת.... שמואל, בחזרה לתמונה שלך - אפשר לראות בה ילדה הולכת על שביל מרוצף, קבוצת אנשים עם הגב לצופה, חתוכים...., רגליים חשופות של צעירה במרחק....צולם בזווית לא מחמיאה, בש/ל... ואפשר להרגיש את "הדופק" של המקום ואת ההתרחשות בו. כל אחד לפי... (הארכתי מדי, בשביל תגובה אחת. sorry)
Save
17/02/2006
14:33:55
:חיים זיו (11) ממש לא
Save
17/02/2006
13:28:02
דיון מעניין מאד התפתח על גבי התמונה שלי ... עקרונית אני חושב שאתה צודק חיים לגבי סוג כזה של תמונה שאמורה להעביר תחושה מסויימת או מסר , שנולד במוחו או בעינו של הצלם ולא מתכוון לפן הטכני .- להבדיל מצילום אסטטי/צורני/וכדומה שמשדר בעיקר יופי והרמוניה ולא בהכרח מסר חבוי . במקרה הספציפי הזה ,כנראה שלא צלחתי כי אני יודע למה התכוונתי וזה לא מצוי בכותרת ... יחד עם זאת אני לא פוסל אפשרות של ראייה שונה מדמיונו של המתבונן כמו אורית , של אותה תמונה .
Save
17/02/2006
08:40:08
אחד הדברים היפים בעיני בתמונה (בפרט עם אנשים) הוא הסיפור שהיא מספרת, ושאינו מתמצה בשבריר השנייה של הצילום. אם הצופה מתחבר למה שהצלם רצה להראות ולומר - מה טוב, וגם - אם הצופה גילה בתמונה דברים נוספים/אחרים . לא לראות את המראה כפשוטו, אלא מעבר. תמונה טובה היא מפתח לדמיון, בעיני. מסכימה עם דבריך, אורית, וגם עם מה שראית בתמונה.
Save
16/02/2006
22:55:33
1% שהיוצר התכוון אליו "למשהו הזה". אני מודעת לעודף הדמיון אך הדברים הם חסרי שליטה, ישנן תמונות שאני מתבוננת בהן ובאופן מידי הדמיון פועל (ללא שליטה) ושמתי לב סטטיסטית שהתמונות האלה הן גם תמונות טובות ראויות נחשבות שזוכות לשבחים ולא רק כאן בפורום אלא בארץ ובעולם ושל צלמי ידועי שם. הפריים הנ"ל הוא פריים שצולם בתנועה ובאופן טבעי המשכתי את התנועה בדמיוני לכן אהבתי, הזווית הלא שגרתית והש/ל הכל ביחד יצר משהו שהתחברתי אליו.
Save
16/02/2006
22:09:14
הזווית הזו בעייתית בצילום ילדים ... לאלבום המשפחתי מסכימה. אך כאן הזווית הלא שגרתית תורמת ליצירת הדרמה והאווירה שבפריים. הפריים דינמי יש בו התרחשות ואני כצופה משלימה אותו בדמיוני ולכן הפריים מדבר אלי. בעוד רגע תלך במרכז בחורה חשופת רגליים. הילדה כבר יוצאת מצד אחד. וקבוצת האנשים כבר יצאו מהצד השני. אולי הרחקתי לכת אך כך מרגישה ורואה. תמונה מעניינת. עם כל זאת, משהו למעלה בפינה השמאלית מפריע לי נראה כמו עיבוד לא מוצלח... אולי אני טועה ואם כן מצטערת מראש.
Save
16/02/2006
21:52:00
:Shmuel Binshtock (2) אני חושב שהיא טובה יש בה עבר ועתיד וכמובן הטקסטורה של האבנים יש כמה בעיות טכניות כמו זויות שחיים הזכיר ואולי מהירות צילום אחרת הייתה מטיבה אבל בסה"כ צילום טוב
Save
16/02/2006
21:42:48
נעניתי לגבי הכותרת . העליתי את התמונה על אף שאני מודע לפגמים נוספים מעבר למה שציינת . פשוט האוירה , אבני הרצוף ותנועת הילדה מאד משכו אותי .
Save
Visitors (619)